Jacob Wallenberg skulle i söndags i Agenda förklara bonusen och lönen till Annika Falkengren. Han gjorde det med att säga att det svenska folket inte förstått vad det egentligen innebar. Han berättade så en familjär liten anekdot. Hans mamma hade också varit upprörd till en början. Men efter en pedagogisk uppläxning av sin son, där han låtsas som att bonus skulle vara en naturlig del av lönen, förstod hon. "Hon får alltså mindre pengar i handen." Någon minut senare förklarade samme man att Metalls reträttavtal inte innebar en lönesänkning.
Annars är jag fascinerad över att dessa av eliten erkänt superkompetenta karriärmänniskor i denna hårda bransch alltså behöver bonusar för att kunna motiveras att göra sitt allra bästa.
Visar inlägg med etikett Jacob Wallenberg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Jacob Wallenberg. Visa alla inlägg
onsdag 18 mars 2009
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)