SVT berättar: I sagornas värld
Gymägaren av folket, bördig från ett radhus i Ockelbo som får prinsessan och blir hertig av Västergötland. Och SVT ställer viktiga frågor som: Kan prinsen fortsätta att vara gymägare? Som man har en kunglig expert som besvarar.
...Och detta är naturligtvis något nödvändigt för kungafamiljen, konservatismen och rojalismen som för en kamp för sin överlevnad mot republikanerna. Det nödvändiga är den underdåniga, lyckliga sagoberättelsen om människor som är lite finare än oss övriga. Den ena för att hon har blått blod, den andra för att han, trots att han vara bördig från ett radhus i Ockelbo får prinsessan och blir hertig av Västergötland. Public Service hjälper kungahuset och rojalismen att överleva genom sin servila mediabevakning. Public Service sätter därför in extra TV-program.
Visar inlägg med etikett SVT. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett SVT. Visa alla inlägg
tisdag 24 februari 2009
tisdag 27 mars 2007
Göran Persson Fick Inte Sista Ordet
Vem beklagar sig inte över Göran Persson-dokumentären? Hur mycket negativ publicitet har inte Göran Persson fått efter den här dokumentärserien? Ändå så vill vissa få Göran Persson att framstå som vinnare i den här dokumentärserien. Märkligt.
Man talar om att han fick stå oemotsagd. Verkligen? Jag hävdar att Göran Persson inte fick det sista ordet.
Undrar om Socialdemokraterna hade förlorat ännu fler röster om det här materialet läckt ut innan valet. Så där kanske det finns lite cred att ge till Fichtelius. Hemligheten om materialet höll hela vägen, även om själva materialet inte höll hela vägen.
(Inom parantes frågar jag mig: Skall denna dokumentäserie användas av högern som ännu ett medel i attacken mot Public Service?)
Man talar om att han fick stå oemotsagd. Verkligen? Jag hävdar att Göran Persson inte fick det sista ordet.
Undrar om Socialdemokraterna hade förlorat ännu fler röster om det här materialet läckt ut innan valet. Så där kanske det finns lite cred att ge till Fichtelius. Hemligheten om materialet höll hela vägen, även om själva materialet inte höll hela vägen.
(Inom parantes frågar jag mig: Skall denna dokumentäserie användas av högern som ännu ett medel i attacken mot Public Service?)
Etiketter:
Göran Persson,
Socialdemokraterna,
SVT
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)