lördag 29 mars 2008

Stäm dem!

Såhär är det.

Jag finner avskyn mot Blondinbella ganska vidrig. En blog ägnar sig åt rent humorlöst hat. Delar av kritiken mot henne måste faktiskt kategoriseras under "avundsjuka". (Själv har jag undvikit alla dessa bloggar av genuint ointresse, men såsom världen fungerar. Till slut blev jag nyfiken.)

Men följande bloggkommentar från Blondinbella, som väl verkar vara en typisk privilegierad tonåring, är mycket, mycket rolig. Kanske inte så som hon avser det.

Pappa började prata med mig om bellasuger.se:
- Isabella, vill du att jag stämmer dom?
- Nej det är lugnt, vi låter dom dra in lite pengar till mig först!

Så när man läser att pappan vill att hennes skola ska betala pengar till sin dotter för att hon nämner skolan i sin blogg blir det närmast hysteriskt. Mitt förslag: Stäm alla djävlar!

Sådan är bloggkapitalismen.

1 kommentar:

Martin sa...

Haha! Tankarna går genast till Percys Nilegårds gamla affärskoncept "marketing by not asking any questions first". Sjukt kul.