måndag 30 juni 2008

En Relativt Enkel Kille Från Ockelbo

Via min hotmail, eller via MSN, får jag veta de mest ointressanta nyheter den här världen de facto kan presentera. De ligger under kategorin kändisnytt och är högre placerade än andra, mer världsliga, nyheter. Jag har bland annat genom "journalisten" Elisabeth Vedin fått ta del av följande fascinerande nyhet:

"Som Starlounge tidigare rapporterat ryktas det att Zac Efron hatar att duscha och att han luktar därefter. Hans flickvän Vanessa Hudgens hävdar dock att han inte alls slarvar med sin hygien och att skvallret är det töntigaste hon någonsin hört.
— Den som kom på det här ryktet är en komplett idiot. Han duschar! Han duschar! Tro mig, det gör han, säger Vanessa till Newsweek. Följdfrågan från tidningens reporter blev då ”Varje dag?”. — Ja, självklart, svarade Vanessa
. "

Och nej. Jag vet inte vilka Zac Efron eller Vanessa Hudgens är. Jag tänker icke googla fram det heller. Jag vill dessutom tillägga: att det här var den största kändisnyheten den dagen.

Men jag såg att MSN Starlounge nu gjort en duell mellan "sessorna." Där får jag veta att Victoria är "sedan många år tillbaka tillsammans med gymägaren Daniel Westling - en relativt enkel kille från Ockelbo."

Undrar hur jag skulle etiketteras om jag "dejtade" en "sessa". "Klåparen från Blackan" kanske.

Fotnot: Det här luktar som en limerick.

Det var en gång en relativt enkel kille från Ockelbo
som hade en svåruppnådd dröm må ni tro
han dejta en sessa ville
men pappa kungen fick dille
och flyttade in i ett fågelbo.

Okej. Det var inte världens bästa limerick. Men jag gav mig själv bara tre minuter att komma på en.

Inga kommentarer: