torsdag 17 april 2008

Gud Hör Bön!

Satan beklagade sig inför Gud.

"Du har gjort världen orättvis och du har gjort så att de flesta människorna måste kämpa varenda dag, mot deras innersta önskningar och begär och bittert hantera alla typer av förluster, sorger, katastrofer, bekymmer och besvär. Men ändå så beundrar människorna dig, de dyrkar dig, ta mig fan. Människor slåss, blir arresterade, begår eller får inte begå sexövergrepp och är otrogna mot varandra och jag får skulden: till och med när jag är oskyldig. Visst: jag erkänner, jag är inte perfekt, men låt mig få ett break. Kan du inte göra så att de slutar lägga skulden på mig?”

Så Gud skapade advokaterna. Och nu, nu kan sekten med det fyndiga namnet Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter Day Saints (FLDS) ta del av detta. Gud hör bön.

Inga kommentarer: