onsdag 3 september 2008

Så Ni Tror Att Fox News Och Bill O´Reilly Är Undantaget Som Bekräftar Regeln? Jag Ger Er: CNN och Glen Beck.

För den som skrattar nervöst åt Fox News och Bill O´Reillys högervridna ”journalistik” bör ta sig en titt på CNN och Glen Beck.

Harvard-professorn i nationalekonomi Jeff Frankel råkade säga följande på CNN tidigare i år:
"Alla skattesänkningar hittills har främst gått till de rika och jag tycker det är, det är dags att ge en del av det till låginkomsttagarna, arbetande amerikaner".

Svaret från Glen Beck löd:- Tack för att du kom hit, Stalin. (Via Bryhns Ekonomikommentarer).

Annars är Glen Beck väl känd som islamofob gone mad. När Keith Ellison blev den första muslimen i kongressen i USA ställde Glen Beck följande hysteriska fråga:
Jag har varit nervös inför den här intervjun med dig, för vad jag känner för att säga, är “ Sir! Bevisa för mig att du inte jobbar med våra fiender. Jag anklagar dig inte för att tillhöra fienden, men det är så jag känner och jag tror att en hel del amerikaner känner samma sak.”
Som bevis för att han själv inte avskyr muslimer anger han det faktum att han har varit i en moské. Glen Beck lyckas med att motsäga sig själv på ett fascinerande sätt. Ellison säger här att han inte behöver bevisa någonting. Beck hävdar då att "det ber jag dig inte om", fastän det är det som intervjun går ut på.

Och i samma stund som han bedyrar att han inte tror att Keith Ellison tillhör fienden anklagar han densamme för att göra det. Av någon anledning så måste muslimer världen över bevisa sin oskuld. Det behöver inte "vi" kristna. (Mer Beck)

Det här är media i USA. Sad but true.

Inga kommentarer: