SL har fått kritik. Resenärerna är inte nöjda. Genom idogt utredande av vad resenärernas missnöje består i, har man nu börjat förstå lite mer av vad det är som gör resenärerna mer nöjda. Eller mindre missnöjda. (Glaset är en tredjedels fullt för SL.)
- Redan nu har vi märkt en liten förändring med att resenärerna är mer nöjda. När det gäller informationssystemet har vi ordnat så att högtalarna fungerar vid stationerna.
Jag tror han är något på spåret, pun intended. Om saker och ting fungerar så blir folk mer nöjda. Genom att se till att högtalarna fungerar, istället för att de inte fungerar, fungerar de bättre. Utöka användandet av den där fungerarmetoden, vetja. Annars är det inte alltid så att det är själva högtalarsystemet som är det stora problemet.
Själv minns jag tider på den gröna linjen, då en kvinnlig röst alltid lovade att tåget mot Hagsätra skulle komma om tre minuter. Det kunde hon envist hävda i en halvtimma. Högtalarna fungerade i varje fall väldigt bra. Och det var väl bra: och om man var senil kunde man ju alltid behålla hoppet att tåget faktiskt skulle komma om tre minuter. Man kan säga att informationen bestod i att tala om att tåget inte stod inne, vilket förvisso var bra ifall man var blind.
Tåget mot Hagsätra ankommer om tre minuter.
lördag 15 december 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar