måndag 5 januari 2009

Ilsket inlägg

Jag har upptäckt att för att vara Israel-vän dessa dagar så underlättar det att vara a) rasistisk historierevisionist b) en komplett idiot med bristande läsförståelse och c) inte ha tillgång till 1) TV/radio - men möjligtvis IDF-You Tube- eller 2) ett hjärta.

Och jag förutspår också att nästa gång något barn i Palestina visar anti-israeliska yttringar så kommer det av Israel-vännerna förklaras vara produkten av ett TV-program av Hamas.

Därutöver fascineras jag av liberaler som nu försöker göra sken av att vara objektiva genom att säga saker som att båda parter har fel i den här konflikten men Israel har en rätt att försvara sig. Båda har fel, men bara Israel har rätt.(Som sagt: ju dummare man gör sig, desto lättare blir det att vara Israel-vän.) Annie Johansson försöker dessutom, genom devisen: det personliga är politiskt, visa att hon är tillräckligt insatt och neutral i frågan eftersom hon har besökt både Västbanken och Israel. Vad fint, Annie. Bosätt dig på det ockuperade Västbanken (där de för närvarande av väst bedömda goda infödingarna bor), så får du stöta på värre liberala inskränkningar än FRA. Och att du har skålat för Israel är en skam. Ingenting annat. Och hennes inlägg heter: "Hamas är definitivt inga fromma lamm." Nähä? Vem har påstått det? Kommer ni ihåg de tiderna när Israel stöttade Hamas och Fatah var de onda? Inte?

Palestina är ockuperat och belägrat.

Eftersom min ilska förhindrar denna dedikation att vara något välformulerat inlägg hänvisar jag nu till: Motbilder.

(Inom parantes sagt: bland mina borgerliga vänner visar de flesta fullständig förståelse för palestinierna. Varför är inga av dessa politiker eller borgerliga ledarskribenter? Dock vill de inte gå i demonstrationståg, eftersom det är så uttalat vänster.)

Ps! Hur man kan försvara det som sker i Gaza nu övergår dessvärre inte mitt förstånd.

Inga kommentarer: