fredag 19 juni 2009

Istället För Snapsvisa: Tjack-Å-Smack-Visa

Kasper, Jesper och Jonathan

Nu drar vi ut på rövarståt,
ja vi skall ut och knarka
men bara sånt vi blir höga av,
och sånt som gör oss starka
Nu är det mörkt i stad och land,
Nu sover folk så gott de kan.
Nu drar vi iväg med vår abstinens.
Både Kasper och Jesper och Jonathan.

Pudumpum.

Vi går till vår centrala stad,
går ned till sergelplattan.
Och rövar horse, amfetamin,
Så ingen börjar mattas.
Det händer nog att Jonathan,
Vill ta en kolatripp ibland.
Men annars så tar vi så lite vi kan,
Både Kasper och Jesper och Jonathan.

Pudumpum.

Vi vet såväl vad vi vill ha,
det finns så mycket att välja bland
hos Harry tar vi ängladamm
och från världens bästa knarkarland
hämtas Tonys smack och tjack minsann
och afghanskt opium går också an,
men annars så tar vi så lite vi kan,
både Kasper och Jesper och Jonathan.

Pudumpum.

Men vi behöver också ganja, det tjuvar vi om natten
Och när vi rökt holken tom så är vi mitt i hatten.
När hela påsen rökits upp,
Då vi gala som en tupp.
Men annars vi röva så lite vi kan,
Både Kasper och Jesper och Jonathan.

---------------------------------------------

Jag skall festa,
ta det lugnt med heroinet
ha det roligt utan att va' full.
Inte krypa runt som värsta svinet,
ta det sansat för min egen skull.

Refr: Jag letar först fram mina verktyg
Och sen så gör jag det i smyg,
jag letar upp den bästa venen,
den satt visst i benen

Jag blir skithög, däckar först av alla,
missar festen, men vad gör väl de'?
Blandar hejdlöst horse och gammal galla,
kastar upp på bordsdamen breve'.

Spyan ersätter det sista ordet,
sillen ruttnar i mitt hår.
Vem har lagt mig under matsalsbordet,
vems är sprutan i mitt högra lår?

DN

Inga kommentarer: