onsdag 14 maj 2008

Att Välja En Kandidat Utifrån Vad Hon Inte är

Så kan det gå till i det fria landet i väst när man väljer kandidat.

I ett valdistrikt i West Virginia förklarade en äldre kvinna för en TV-reporter varför hon inte ville rösta på Barack Obama, varför hon röstade på Hillary istället, med följande analys:


- Barack är muslim.
TV-reportern: - För sakens skull, så säger han själv att han inte är det.
Den äldre damen. - Men jag tror honom inte.

Hur kommer det sig?
Hur kommer det sig att hon trodde att han var muslim?
Media. Brist på journalism, överflöd av propaganda.
Hur kommer det sig att hon tyckte att det var så farligt att han var muslim?
Media. Brist på journalism, överflöd av propaganda.

Så det hela bäddar för fortsatt bombkonservatism i det stora demokratiska föredömet i väst.


(Och lägg märke till hur lite sakfrågor som diskuteras.)

2 kommentarer:

Swimsuit Issue sa...

Sakfrågor ush! Nej tomma slagord ska det vara!

Erique sa...

Media i sverige håller tyvärr på att förvandlas i princip till demokratins motsvarighet till koreas media. Alla tidningar i sverige idag skriver i princip samma sak, men använder olika ord. Oavsett vilken tidning jag tar upp kommer jag läsa om precis samma händelse, ur samma vinkel. Är det tidningarna som vill vara PK, eller är det tidningarna som skapar PK?

PK-Pressen idag är skrämmande odemokratisk. Jag säger inte det här för att media inte tycker som jag, utan för att även om jag håller med så ventileras inga andra åsikter. Jag antar att de står inför samma problem i USA.