måndag 8 januari 2007

Bill O´Reilly Kallar Fredsaktivist För "Lunatic".

O´Reilly är väl egentligen den som är idioten. Förlåt så ska man inte kalla folk, eller hur O´Reilly. Fast O´Reilly är inte som folk är mest. Bill O´Reilly är "nyhetskanalen" Fox News mest kända ansikte. Jag hade kanalen i några månader innan jag valde att ta bort alla mina kabelkanaler ur utbudet. Jag mår betydligt bättre förutan Fox News som kunde hålla mig vaken på nätterna med sin "journalistik". SVT sände för ett par år sedan den mycket intressanta och avslöjande, men knappast neutrala, dokumentären om Fox News, Outfoxed. Jag hade då faktiskt mailat SVT om den här dokumentären ett par månader innan. Jag vill dock inte ta cred för det. Den dokumentären ingick i det nu nedlagda Dokument Utifrån. I den dokumentären visar O´Reilly bland annat sitt hat mot en ung man som förlorat sin pappa i terrordåden den elfte september. Varför? Han var emot USA:s krigiska utrikespolitik.

Fox News är Rupert Murdochs propagandakanal för den som inte visste det.
Fox News är dessutom en kanal som skapar anti-amerikanism.

Inga kommentarer: