tisdag 16 januari 2007

Hellre Ute När Emma Är Inne

Råkade på grund av den här posten surfa in på Stureplan.se.

Fan. Tittade ett tag på bilder av människor, som... skulle gå på fest. Jaha...
Men, efter att ha dödat de två minuterarna av mitt liv gick jag vidare. ( Jag spenderar hellre två och en halv timme framför Idrottsgalan än gör om det misstaget, eller fem timmar framför På Spåret, eller ja, kanske helt enkelt spenderar jag hellre den tiden på spåret. Ni förstår, hur trist det var för mig.)

Dessvärre surfade jag in på en Innelista. Så ytterligare tid skulle dödas helt i onödan.

Jag läste alltså en krönika av en man som jag aldrig hört talas om som enligt någon tidning ska vara Sveriges sjunde viktigaste medieperson. Vilket i sig är suicidalt beklämmande (nu är jag någonting på spåret igen) om hans insats består i att lista människor med motiveringar som: ”Nya smygtagna bilder avslöjar att Victoria sällskapar med en kortvuxen man. Denne man är enligt uppgift oerhört förmögen.”

Mustafa Can hamnade på första plats på utelistan. Vilket verkar konstigt. Jag såg inte Drevet, men Mustafa Can är ju en riktig journalist, så jag kan möjligtvis förstå om sånt är irriterande. (Måste vara någon form av avundsjuka, - se nedan angående avundsjuka - och sen verkar han ha trampat krönikören på tårna.)
Robert Wells är med på utelistan och det ska han tydligen alltid vara, men blir han då inte inne? Han är ju alltid med. Är inte det a och o i en innelista. Att alltid vara med. Nåväl, det här är inte mitt gebit. Jag menar är det inte mer ute att vara helt utelämnad? Eller är det inne med utanförskap? Ordet är i varje fall inne.

Annars är det bara att gratulera: etta på utelistan är ju uppenbarligen bättre än att vara med på innelistan. För titta vem som är etta på innelistan: och Gudarna måste vara tokiga, absolut vansinniga, om inte detta är ironi:
"Emma Andersson, spelarfru I helgen ska hon så äntligen åka iväg för att spela in sitt nya program för Kanal 5, men det riktigt roliga just nu är ändå hennes nya väska. I skunkskinn. Från Gucci. Det var en gåva från hockeyspelande pojkvännen Henrik Zetterberg och den kostade enligt uppgift 40 000 kronor. Hon är numera en spelarfru med stil."
Men är det inte fascinerande. Hennes titel är dessutom ”spelarfru”. Innebär det ett steg upp i karriären eller? Och det riktigt roliga just nu är ändå hennes nya väska. I skunkskinn. Enligt uppgift kostar den 40 000. Förlåt, om jag upprepar texten här, men jag är inte helt övertygad om att jag har läst rätt. Hon är alltså numera tack vare denna väska en spelarfru med stil. Ironi? Right?

Okej. Förlåt. Det här är inte min värld, så det är svårt att förhålla sig till det. Peter Wallenberg är med på listan, han saknar dock titel, före Victoria Silvstedt, glamourmodell, som är med för att hon ”ligger med en rik dvärg”, och Patrick Ekwall är hatad därför att man är avundsjuk på att han är färgstark och kontroversiell. Fucking brilliant! Analysera mera, analysera mera.

Japp. Detta var det. Visst, man ska inte ta det på för blodigt allvar. Men, att människor verkligen är så hääääääääääääääääääääär tråkiga på Stureplan, det visste jag inte. Så visst fanns det lite nyhetsvärde i den lilla rundturen på Stureplan.se.

Inga kommentarer: